organizarea timpului

Ieri am oferit un interviu scurt pentru TVR legat de organizarea timpului. Subiect incitant pentru mine, lucrez și la o carte pe această temă 🙂

Nu vă așteptați să găsiți în acest articol idei precum că trebuie să vă scurtați întâlnirile, telefoanele, emailurile sau să prioritizați. Probabil mai știți că trebuie să înveți să spui nu sau că ar trebui să nu mai amâni sau că ar trebui să delegi. Acestea sunt lucruri, pe care am senzația că le știți deja. Practica însă ne omoară. Cele 6 soluții propuse în acest articol sunt practice, testate, aplicabile imediat și ușor de implementat. Totodată implementarea lor rezolvă problema din rădăcină.

Provocarea lansată de TVR a fost așa:

Oamenii au tot mai puțin timp în ziua de astăzi. De ce se întâmplă acest lucru și ce putem face pentru a ne organiza mai bine?

Sintetic vorbind, în viziunea mea, cauzele sunt următoarele:

[bullet_block large_icon=”20.png” width=”” alignment=”center”]

[/bullet_block]

Și lista poate continua :).

Ce putem face pentru o mai bună organizare a timpului?

Sunt mult prea multe lucruri, metode, strategii, acesta este și motivul pentru care am început cartea, totuși dacă ar fi să mă rezum la acele elemente pe care le-aș recomada din suflet oricui vrea să facă ceva în acest sens, ar fi următoarele 6 sfaturi. Sunt acele metode smart care le puteți face începând de acum :).

6 trucuri  pentru o mai bună organizare a timpuluiorganizarea timpului si time management

Atenție, pe cât de simplu ar suna, pe atât de eficiente sunt :).

[bullet_block large_icon=”39.png” width=”” alignment=”center”]

[/bullet_block]

Acest demers poate fi revelator, am întâlnit atât de multe AHA-uri în decursul acestui proces, încât mi se pare de bază. Iei o foaie de hârtie. Poți să folosești și acest model și-ți notezi minut de minut, tot ceea ce faci, activități, întreruperi, totul. Vreau să vă spun că dacă veți face acest lucru veți câștiga timp cum nu vă inchipuiți. De fapt timp nu câștigați, pentru că ziua tot 24 de ore are. Timpul nu poate fi organizat (chiar dacă am spus asta în titlu), doar activitățile pot fi organizate.

La ce te ajută concret întocmirea unui jurnal de timp:

[bullet_block large_icon=”15.png” width=”” alignment=”center”]

17 răspunsuri

  1. Buna ziua Marian,
    Pasajul de mai jos, aflat in articolul tau la punctul 5-Multitasking-ul, este Ok?
    „Ați observat că atunci când închideți multe aplicații, viteza de lucru a calculatorului scade….
    Sau, era mai corect:
    Ați observat că atunci când deschideți multe aplicații, viteza de lucru a calculatorului scade…..
    Metodele de organizare a timpului prezentate de tine sunt foarte bune, adecvate timpurilor.
    Multumesc, felicitari, tinem aproape asa de la distanta.
    Marian Alexandru

  2. FELICITĂRI, MARIAN, PENTRU ARTICOLUL TĂU EXTRAORDINAR!

    În fiecare ARTICOL, în momentele alea cele mai intense ale ARTICOLULUI SĂU, în Frazele cele mai pline de Forță, în Ritmul cel mai uluitor, cel mai rafinat, îl simțim pe MR – STĂPÂN PE SINE, așa, a la HEIDEGGER – MEREU STĂPÂN pe…FIINȚĂ și TIMP…!!
    Este ca și cum AZI, MR, prin minunatul său ARTICOL, ne-ar sugera să nu rămânem niciodată… FIINȚĂ FĂRĂ TIMP…!

    Și azi, las un semn de măreață apreciere!

  3. Buna! Mi-a placut cum ai abordat acest articol. Noi, oamenii ne incarcam creierul cu foarte multe lucururi inutile. De la problemele casnice, la cele relationare – prietenie, colegialitate, barfa, etc la cele din timpul slujbei. Creierul unui calculator functioneaza dupa principiul 000111. Noi vrem sa batem calculatorul in gandire. Nu stiu daca ma intelegi, dar noi putem functiona dupa principiul culatorului. Putem zice „DA sau NU”, sa nu existe in propozitie cuvintele: poate, daca, nu stiu, sa vedem… Ori da, ori nu. Nu vreau sa plagiez, insa explicatia ta ne poate da raspunsul la eficientizarea timpului, pentru ca zicem mereu ca ziua s-a scurtat. Nu, nu s-a scurtat. Noi si numai noi ne-am scurtat ziua. Va doresc o zi plina de respect!

  4. Salut Marian.
    Frumos articol.
    Ce parere ai despre somnul polifazic?
    Crezi ca ar putea sa fie o varianta de a mai castiga ceva timp?

  5. Este interesant articolul si sunt sigur ca-i ajuta pe multi. Totusi, m-as fi dus intr-o directie un pic mai simpla, mai practica pentru cei care nu au habar cu ce se mananca managementul timpului. Stiu ca este greu sa exprimam in cateva cuvinte un adevarat sistem de munca / viata, dar trebuie sa fii foarte atent sa fie digerabil textul!

    Oricum, nu pot decat sa am un mare respect pentru ceea ce faci!

  6. Multumesc, Marian
    Deosebit de bun, mai bine zis -folositor- articolul.
    Daca as lua de exemplu doar propozitia
    „Cu cât avem mai multe procese mentale neîncheiate
    cu atât funcționăm mai lent.” de la punctul 5
    si mi-as pune problema cam despre ce procese mentale ar putea fi vorba, as putea face o lista cu foarte multe si diverse procese mentale, ramase oarecum deschise unele actuale altele din trecut.
    Marian, iti propun sa faci din acesta propozitie un titlu de articol. Vreau sa stiu tu la ce procese mentale te referi

  7. Marian, ce ne facem cand multe anunturi de angajare sau interviuri ne prezinta acest multitasking drept o calitate si un must-do pentru angajare? Hai ca inteleg firmele mici ca au auzit si ei cuvantul asta, li se pare interesant si il pun drept cerinta dar si firme mari fac lucrul asta.
    Daca stam sa analizam vreo 100 de job-uri vom descoperi ca vreo 90% din ele vor avea in programul zilnic tot felul de urgente.
    Sincer, eu nu-l suport. Spre ex, daca ma deranjeaza un coleg: Nu conteaza cat de important este task-ul la care lucrez ci faptul ca trebuie sa ma deconectez de la ce fac, conectez la problema lui si reconectez + recitesc ce faceam eu iar asta inseamna timp pierdut cand tragem linie.
    Btw, lista to do tomorow e geniala pentru mine.
    Seara faina!

    1. Buna,
      da ai dreptate, pun cerinta acest lucri, insa nu gandesc in profunzime. Am intalni manageri care numeau multitasking capacitate de a te deconecta rapid de la o activitate si de a te apuca de alta. Trebui sa ne gandim ca angajatorii vor eficienta si te vor pastra daca esti eficient, asfel ca partea cu multitaskingul nu rezista mult in picioare. Chiar ce sui tu mai sus este o dovada ca nu esti eficient atunci cand esti intrerupt. Nu vreau nici sa contest in vreun fel comptenta celui care face un anunt de angajare, insa nu as sta in loc de asta daca as vrea sa aplic la un post.
      Poate unii angajatori se gandsc la multitasking ca la activitatea unui pilot de avion care trebui sa fie atent simultan la foarte multe lucruri. Insa acesta nu este multitasching, este culegere de data, prezenta de spirit, inteligenta, procese clare, istetime, antrenament, etc, el avand un singur task, sa duca avionul la sol in siguranta 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *