Tehnici de vanzare prin telefon – top 10 greseli

tehnici vanzare la telefon

Uneori îmi pun sincer întrebarea, dacă în viitor traningul va mai fi o soluție la care vor recurge companiile. Mă liniștesc repede ori de câte ori primesc un telefon de vânzari. Neprofesionalismul agenților mă face încrezător că vom avea mult de lucru în continuare. Ieri am primit un telefon care începea așa:

– suntem o companie nouă pe piața …. etc

Nu știu ce-și poate închipui cel care sună de își începe discursul așa. Nu stiu ce tehnici de vânzare prin telefon a învățat dar acestea nu sunt bune.  Dacă e nouă în nici un caz nu înseamnă neapărat că este bună, ci cel mai probabil lipsită de experiență. Apoi ….

– a început să turuie despre produsele pe care le comericializează, fără să-mi spună de ce m-a sunat, care este scopul  telefonului fară macar să-mi ceară permisiunea de a-mi prezenta aceste informații.

La telefon trebuie intotdeauna sa ceri permisiunea de a expune ceva, chiar dacă dureaza doar un minut. Poate fi ceva de genul:

cu permisiunea dumneavoastră …

  • doresc să vă enumar principalele avantaje ale produsului oferit de noi/
  • doresc să intru în legatura cu o persoană de contact care mă poate ajuta să../
  • doresc să vă trimit o oferta pe care este posibil să o gasiți interesantă
  • etc

Dacă ar fi sa fac un top al greșelilor care se fac în aborarea telefonică aș enumera:

  • nu se precizează scopul telefonului
  • nu se cere permisiunea continuării discuției
  • nu se folosește un ton potrivit
  • se folosește o atitudine agresivă
  • se folosesc tehnici mult prea agresive: sunteți pregătit să câștigați 500e/lună muncind doar 1 h/zi?
  • se vorbește ca un robot/ fără implicare, fără toanalitate
  • introducerea o spune cu o viteză mare..că nu înțelegi nimic...nici cine este , nici ce vrea de la tine
  • nu se folosește numele interlocutorului (dupa ce te prezinți, întreabă cu cine vorbești, astfel încât să i te poți adresa..domnul Popescu, sau Georgescu etc)
  • nu se enumeră avantajele și beneficiile a ceea ce ai de oferit...ci de obicei , în mod eronat se enumeră excesiv caracteristicile!
  • cei care sună nu sunt instruiți din niciun punct de vedere (descriere produs, comunicare paraverbală, ton, intonație, strategie abordare, tehnici vânzari, tehnici negociere,  etc)

sper să găsiți folositoare sfaturile! Lista este deschisă, putem să adăugam, iar dacă dorțti șă citiți un articol de tehnci de vanzare prin telefon folosind paraverbalul mergeti aici

sursa foto.

 Succes 🙂

3 Responses

  1. Ca să te facă să pui boTU’. Eu am fost întrun traning la o companie care lucra pt Vodafone. Nu m-am adaptat, tocmai pt că eu nu sunt făcut să turui. Într-adevăr, alții cam asta fac în principiu. Am stat la ” cască dublă ” cu un coleg. Îi lua ăla pe ăia de nu aveau aer. marea majoritate nu spuneau decât, ” da, da, da „, în timp ce el turuia. Practic îi domina, de aceea mulți nu înțelegeau mare lucru și resemnau o prelungire. Chiar el mi-a spus cum l-a păcălit pe un abonat care avea la momentul când la contatctat pt o noua ofertă, un abonament de aproximativ 90 lei. I-a turuit mai multe beneficii suplimentare, pe care i le va oferii, la un preț de(acum redau exact cum mi-a spus eI o sută…..NOUĂ zeci de lei.) abonatul a acceptat. Dar s-a ars. pt că el i-a spus repede ” o sută „, fără ca abonatul să înțeleagă. A făcut o scurtă pauză, după care a spus ” NOUĂ ZECI de lei „, iar ” faieru’ „, a înțeles că v-a plăti tot 90 de lei. Cam așa stau lucrurile la companiile astea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

cultivarea optimismului

Cultivarea optimismului

Atunci când dai o dată cu un zar probabilitatea de a da 6 este de 16.66%, iar dacă dai de trei ori probabilitatea de a da o dată 6 este de 50%. Prin urmare, optimistul este orientat spre a arunca de trei ori cu zarul.

Read More »
Share39
Tweet
Share7