cine ma ajuta cu idei bune?

Am lucrat in ultima luna la planul de dezvoltare al Extreme Training pentru 2011. Simt insa, ca sunt oameni cu idei care ma pot ajuta sa perfectionez si sa dezvolt Extreme Training. Intrebarea mea/ intrebarile mele ar suna cam asa?

1. ce te estepti ca o companie de training sa-ti ofere pentru ca tu să fi cu adevărat mulțumit?

2. ce nevoi de instruire ai avut, dar nu le-ai gasit pana acum?

3. dacă ai conduce o companie de training ce decizii strategice ai lua?

….. opresc lista sa nu fie prea lunaga!

astept cu mare interes pareri. Atentie, scrieti orice va trece prin mine. Nu trebuie sa explicam prea mult. Ma intereseaza primele raspusuri care va vin in mine. Strategii complicate cunosc si eu 🙂

32 Responses

  1. pps: si as face pe partea de branding – un fel de boot camp – extreme training camp – ceva memorabil care se intampla o data/ an si la care foarte multa lumea doreste sa participe pentru ca vin cei mai tari traineri

  2. Lucruri importante pentru noi … interesant.:) Daca ar fi dupa mine as face si niste cursuri de arta. La urma urmei de ce nu? Si creativitatea trebuie dezvoltata. Iar la tinerii din ziua de azi exista creativitate din plin, numai ca nu este valorificata. Toata lumea vorbeste despre cat de obositor este programul de la serviciu, dar putini vorbesc despre activitati care sa le faca placere, sa ii relaxeze.. cum ar fi muzica, desenul, literatura, dansul, scrisul, fotografia, designul. Eu sincer, daca s-ar organiza, as veni la un curs de jurnalism sau fotografie 🙂

  3. Am ajuns la concluzia ca cei mai eficienti oameni sunt cei care nu gandesc prea mult. Nu glumesc. Cei care nu au o logica foarte bine dezvoltata si exersata au o relatie mult mai directa cu actiunea. Sunt practici. Fac pur si simplu ce au de facut. As vrea un curs care sa-mi anihileze tot acest aparat care se numeste logica, aceasta parte a creierului care ma indeamna sa ma documentez, sa stiu de toate, sa fiu desteapta. Suntm un popor de informati, formati si reformati profesional (toate proiectele au legatura cu asta), dar care nu stim sa punem in aplicare in beneficiul nostru.

  4. La multi ani! iti doresc un an perfect si cu…efect!
    1. Curs pe inteles, nu neaparat super-tehnicizat si cu accent pe partea practica, inovativa, proactiva pt. ca la teorie facem fata. Doresc curs util de la care sa simt ca am trecut la urmatorul…nivel de cunostinte.
    2. Practica pe paine: exemplificari, analiza pe…teren, cazuistica. Implicare, dedicatie din partea trainerului. Curs organizat in cadrul serviciului, pe cheltuiala institutiei (nici nu sper!).
    3. Utilitate, seriozitate, competente, costuri acceptabile, cooptarea institutiilor statului in necesitatea sustinerii acestor cursuri pt salariati.

  5. De la un training de vanzari nu ai cum sa ai asteptari mari, sunt prea multi si nivelul de comunicare este.. mediu, adevarata pregatire a unui salesman de top.. care sa vanda chestii mai scumpe de 10,000 Euro se face de la maestru la Discipol.
    Daca vreti sa va faceti 1% idee despre ce v-am spus cu asta uitati-va la filmul Up in The air.. cam asta cred ca este diferenta dintre mine si voi.. ca George Clooney fata de absolventa cu 10 pe linie care vroia sa concedieze prin monitor..

    V-ati transformat in niste marionete fragile de carton, motivatia este factorul numarul 1, cand reprezinti interesele a 20 milioane de suflete pozti sa vinzi si Microsoft lui Google.. cand reprezinti interesul tau personal cat o rata la banca nu poti vinde ceva mai scump de 2-3000 Euro.

    Ridicati-va standardele. citind NLP va transformati in sclavi.

  6. Ah, sunt nepoliticos, am uitat sa iti spun La Multi Ani, sanatate, fericire sibelsug anul acesta, nunumai tie si si echipei tale si familiei tale.
    Abea astept sa colaboram echipa de vanzari este in formare.

  7. Marian, m-ai necajit un pic. De ce nu m-ai sunat sa ne vedem sa iti dau niste idei? Stii bine ca pentru tine este gratis, am si eu multe de invatat de la tine.
    Suna-ma si ne vedem, nu iti scriu aici pentru ca unele lucruri nu se scriu, altele nici macar nu se vorbesc si cele mai secrete se transmit conform unui patern ancestral.

  8. Buna Marian! si succes in 2011

    1. ca eu sa fiu multumita, trebuie sa-mi descopar nemultumirea 🙂 apoi sa o comunic companiei de training … si impreuna sa gasim … o cheie cu care sa deschidem usa multumirii 🙂

    2. …………….

    3. depinde … daca ai ajuns la o decizie inseamna ca te-ai informat despre ceva anume, ca ai descoperit ceva anume si ca vrei sa schimbi sau sa continui ceva anume…

  9. Multumesc de intrebari. Dupa cum citeam undeva, toti ne grabim sa dam sfaturi, asa ca ma simt si eu importanta si scriu ce-mi trece prin minte. Sper sa si foloseaseasca cuiva…
    1.Mi-as dori un curs de automotivare, o reteta pe care sa o port cu mine si dupa ce finalizez cursul, sau un „curs” la care sa pot reveni din cand in cand ca sa-mi incarc bateriile atunci cand am impresia ca valoarea nu conteaza, munca nu este apreciata si trebuie sa aleg intre a supravietui pe baricade sau a pleca in necunoscut. Daca se poate, pentru salariatii de la firmele de stat, peste 40 de ani.
    2.
    3.
    Sau, cred ca cel mai important lucru este sa stim sigur ce ne motiveaza, ce ne pune in miscare. Si uneori este tare greu sa afli acest lucru, sau descoperi ulterior ca te-ai inselat. De aici pornesc toate cararile.Nu e greu sa-ti pui intrebarea, ori de cate ori simti nevoia, dar e greu sa gasesti raspunsul corect), de fiecare data.

    Un an bun, cu sanatate, fericire.

  10. 1. ce te estepti ca o companie de training sa-ti ofere pentru ca tu să fi cu adevărat mulțumit?
    – un curs in care sa identifici in mod stintific ceea ce faci ( bine )in mod intuitiv.
    – SUPER profesionalism ( am participat la cursuri de formator, de comunicare, de vanzari, dar cele mai „tari” au fost la BRITISH COUNCIL.
    2. ce nevoi de instruire ai avut, dar nu le-ai gasit pana acum?
    – o instruire practica si mai putin teoretica, mai ales in perioada de criza. ( Ex: un curs de vanzari tinut de un vanzator, un curs de managementul vanzarilor tinut de un manager in vanzari, etc )
    3. dacă ai conduce o companie de training ce decizii strategice ai lua?
    – as aborda doua alternative de cursuri: A) cursuri clasice ( copy-paste )ptr firmele care au bani de cheltuit si trebuie sa-si trimita angajatii din dotare la asa-zisa instruire. Important e sa fie pretul mic si sa mearga treaba repede, sa se aleaga omu’ cu o diploma pe care s-o puna la CV. B) cursuri personalizate pe diverse teme si firme, cursuri „speciale” ( practici mai putin ortodoxe dar care aduc succes in RO )

  11. Stimate domn Rujoiu, Am mai avut cu d-voastra schimburi de pareri in privinta articolelor d-voastra, dar va admir, va implicati total.
    Doresc sa va aduc unele sfaturi, deoarece acum am terminat un curs de frizerie coafura si am intampinat urmatoarele probleme.
    – daca incercam sa imi iau notite in timpul cursului, profesoara radea de mine, impreuna cu colegele
    -daca puneam intrebari, cam deranjam
    – la finalul cursului, nu exista niste linii directoare, cum sa ajungi si unde poti sa te amgajezi, Daca cei care fac cursurile finalizeaza si acest aspect, adica concretizarea scopului cursului respectiv, sa aibe legaturi cu potentialii clienti care doresc aceste servicii, ar fi excelent
    – aspecte privind relatiile interumane, care sunt esentiale, uneori lipseste educatia cu desavarsire, alteori rautatea este dominanta.
    Ar mai fi si altele, daca doriti, trimiteti-mi un e-mail si poate mai colaboram, am lucrat in vanzari 20 de ani.
    Succes in activitate !!!!

  12. La multi ani, sanatate si cat mai multe realizari in acest an!
    Imi place mult site-ul, am gasit aici multe lucruri interesante si va urmaresc cu mare interes!
    Eu cred ca la ora actuala este foarte importanta dezvoltarea personala, nu doar cea profesionala. Din pacate, nu ne cunoastem suficient, pentru a ne folosi la maximum calitatile.
    Mie mi s-ar parea utile cursurile de orientare profesionala pentru tineri (elevi de gimnaziu, liceu), dar si pentru celelalte categorii de varsta.
    Cred ca e foarte important sa/ti placa ceea ce faci si sa fii fericit la locul de munca. Unii au deja lucrul acesta, altii se multumesc cu ce au, chiar daca sunt nefericiti, altii cauta toata viata.
    Pentru aceasta ultima categorie, acest gen de cursuri cred ca ar fi extrem de utile.
    Bineinteles, trebuie si sa-si poata permite cursul. Poate ar fi de luat in calcul si variante de cursuri la distanta, pentru cei interesati, cei care vor sa invete dar nu-si permit un curs cu prezenta la fata locului (atat din cauza pretului, cat si a timpului).
    Succes in tot ceea ce faceti!

  13. 1)Nu-mi trebuie prea mult ca sa fiu cu adevarat multumit! Ar fi: simplitate si claritate in idei si usurinta de a le aplica in practica.
    2)Nu pot spune ca nu le-as fi gasit, ci ca nu le-am gasit gratuit, pe net! Deci se poate gasi orice!
    3)Strategice?! Toti trainerii sa fie PROFESIONISTI, sa nu fie prieteni unii cu altii, sa tina trainingurile in „echipe” de cate doi, sa se completeze reciproc si nu sa se acopere (cand e cazul sa starneasca polemici, discutii, confruntari),sa le fie total strain conceptul: „timpu’ trece, leafa merge”!

  14. 1.In primul rand, trainingul sa fie profesional, iar apoi conteaza si raportul calitate-pret, deci ca o concluzie sa fie un training bun la un pret avantajos.
    2.Cred ca un training pe responsabilitate sociala ar fi binevenit in randul tinerilor.Ceva care sa completeze disciplina „educatie civica” din orarul scolarilor din vremurile noastre.
    3.Probabil as analiza directia in care se indreapta educatia si dezvoltarea personala si profesionala din zilele noastre si ori as incerca sa sustin aceasta directie prin traininguri pe acele subiecte, ori as incerca sa dezvolt directii noi.O companie de training,ca si orice companie din domeniul educational are un rol foarte important fiindca ea poate indeplini rolul de trend-setter pe anumite domenii.Inovatia mereu aduce profit, deci daca se nimereste ca o idee sa se potriveasca perfect pe piata actuala, compania de training va avea un profit urias.

  15. Servus

    Iata parerile mele:

    1. De la o companie astept profesionalism (aveau drepate antevrobitorii mei: m-am saturat de cartoane care arata ca esti expert intr-un domeniu in care, de altfel, poate nu stii nimic. Un curs de 2 – 10 zile nu te face expert in nimic. Eventual iti dezvolta nitel orizontul & abilitatile.
    2. Un curs BUN pe vanzari. Eu una nu stiu sa (ma) vand.
    3. As accesa o finantare pe domeniul HR (www.fseromania.ro). Nu una mare (peste 100.000 euro) pentru ca e greu de sustinut de catre o companie mica dar o finantare nerambursabila ti-ar putea asigura o gramada de fonduri pentru derularea unei activitati precum cea derulata acum de tine. Ca sa nu mai vorbesc ca, in 2 ani de zile, ai avea timp sufiecient sa te promovezi si sa-ti consolidezi pozitia pe piata.

  16. 1. Multe exercitii cu aplicatii concrete, ex. asigurari, credite, imobiliare, etc.
    2. Mai mult dezvoltat subiectul cum iti gasesti clientii, cu exercitii concrete pe domenii. Vanzatorii au cele mai mari probleme in asi gasi clenti, in formarea unei pieti. Sa nu ne gandim la cei care vand bunuri ci la cei care vand asigurari de viata, credite , etc. Adica la cei carora le vindem ceva ce ei nu au neaparat nevoie.
    3. As dezvolta o scoala in fiecare judet, cu preturi rezonabile adresate persoanelor fizice care vor sa isi dezvolte aceste capacitatati , pentru dezvoltarea afacerilor si pentru oameni de afaceri care vor sa-si dezvolte personalitatea . Ar fi bine daca s-ar introduce si in scoli astfel de cursuri.
    Nu am urmat nici un curs la voi dar va urmaresc cu interes si va multumesc mult pentru aceasta posibilitate pe care voi mi-ati acordat-o. Mult succes intregii echipe, pentru noul an!

  17. la sfaturi … toti ne pricepem; sa vedem cum le aplicam! nu am sa dau sfaturi dar poate tragi singur niste concluzii.
    am participat la diverse training-uri; mare mi-a fost mirarea sa constat ca multi din cei prezenti habar nu aveau de tema in discutie, pur si simplu au fost trimisi de firma sa mai bifeze o instruire, o actiune; ce cauta de fapt acesti oameni?
    stiti ce este periculos in toata povestea? ca acestia sunt cei care comenteaza aiurea in timp ce oratorul vorbeste; sunt primii care solicita „sa se mai scurteze timpul de expunere” „sa terminam mai repede” iar ceilalti cursanti cad victime.
    „Educarea participantului la training” – iata o tema pe care o gasesc interesanta!
    Succes!

  18. 1. daruire / sinceritate / onestitate
    2. cursurile pe care mi le doresc, dar nu mi le permit sunt in principal cele care se desfasoara pe o perioada ceva mai lunga in alt oras si asta ar presupune cheltuieli suplimentare; rezulta ca apropierea de locatia clientilor potentiali este chiar importanta
    3. dezvoltarea pietei si implicit a cifrei de afaceri prin crearea de francise si/sau crearea de puncte de lucru intr-o retea nationala.

  19. Pe cand un Curs de genul „Train to trainers” in Iasi?
    In Bucuresti imi este peste mana sa stau o saptamana.
    In asentimentul meu mai sunt si alti colegi care ar fi interesati.

  20. buna marian,
    iti urmaresc de muuuult timp activitatea si iti apreciez generozitatea! gandurile, sfaturile si nu in ultimul rand trainingurile!
    nu te-am vazut decat pe site dar sunt sigura ca esti un trainer foarte bun!
    Legat de sfaturi…..:
    1) compania de training trebuie sa-ti ofere parteneriat: odata intrat in viata unei organizatii ca si furnizor de instruire( nu-mi place cuvantul dar nu vreau sa ma repet) procesul de pregatire al angajatilor nu trebuie sa se incheie dupa livrare ci trebuie sa-l fundamentezi cu mentorat, consilierea cursantilor, etc- un ciclu de minum 6 luni. Cum daca bugetul este „limitat”?
    2)Nevoi de instruire pe care nu le-am acoperit? Aici nu stiu daca depinde numai de tine ca si furnizor, sunt mai multi factori ca de exemplu: piata, strategia, nevoi strict personale, planuri individuale conectate la dezvoltarea profesionala… Trebuie sa faci un studiu
    3)sa pastrez ceea ce m-a consacrat( deci sa am ceva propriu-patentat) si sa imi gasesc un pool de clienti fideli si cu care sa lucrez pe termen lung astfel incat rezultatele muncii mele sa poata fi quantificate.
    Daca mai ai nevoie de explicatii iti stau la dispozitie…
    L

  21. Eu le-as spune f simplu asa:”Dragi cursanti, va rog sa uitati absolut tot ceea ce ati invatat pana acum..nu va mai foloseste..dati la o parte tot ceea ce altii va vor spune..doar va manipuleaza..nu credeti nimic din ceea ce vedeti, auziti sau simtiti..sunt doar iluzii..opriti-va gandirea rationala..face prea multa galagie, va sperie, va inoculeaza sentimentul de teama si de neputinta….in schimb, fiti f.f.f. atenti la ceea ce va spune inima dvs…instinctul si intuitia dvs. nu va vor insela..cautati adanc in interiorul dvs. caci doar acolo veti gasi tot ceea ce cautati si tot ceea ce aveti nevoie..cum faceti asta ?…simplu, faceti-o, pur si simplu, dati-i drumul, incepeti odata, nu exista o tehnica anume pentru asta..pe masura ce veti face asta, va vor veni idei, veti fi inundati si asaltati de ganduri, imagini,reprezentari,notiuni,reflectii,porniri,dorinte,intentii etc-etc.. ascultati-va, lasati-va liber in voia visarii, traiti intens fiecare clipa, momentul prezent e cel mai important.. stati de vorba cu dvs. insiva..priviti-va in oglinda, dar nu doar ca sa va potriviti frizura sau sa va machiati, priviti-va cu ochii inimii..cautati adevaratele motive care va imping inainte, fara teama, fara rusine, fara restrictii, fara prejudecati..secretul sta in a face totul altfel decat pana acum, uneori exact pe dos, invers fata de tot ceea ce ati experimentat pana acum..ceea ce vreti sa faceti in viata rezulta din ceea ce sunteti dvs. si mai ales din cat anume va cunoasteti pe dvs. insiva..incercati si restul veti descoperi singuri..va fi ceva minunat..!”

    (ati spus sa scriem tot ceea ce ne trece prin cap..asa cum ne trece..:))

  22. LA MULTI ANI! 🙂
    1. Profesionalism- dovedit prin calitatea cursurilor oferite. Posibilitatea de a aplica notiunile invatate, prin exercitii inventive. Deschidere catre idei noi/ schimbare/ dialog cu participantii. Starnirea curiozitatii cu privire la cele invatate (ceea ce determina multe intrebari) si raspunsuri la intrebarile mele.
    Cred ca ar fi interesant un curs care sa aiba la baza/ sa se contureze prin intrebarile adresate de catre participanti, in legatura cu subiectul respectiv (eventual, dupa prezentarea notiunilor teoretice). Consider ca daca participantii la un curs au intrebari, inseamna ca le-a fost starnita curiozitatea (si nu, cum gresit se intelege uneori, ca informatiile prezentate nu au fost clare/ suficiente!).
    Este foarte posibil sa oferiti deja toate aceste lucruri, insa nu am participat inca la vreun training al companiei dvs. pentru a ma convinge ca asa este…
    2. O instruire pentru a-mi descoperi/ pune in valoare propriile abilitati.
    3. As investi in personal (oameni care sa fie cei mai buni/ sa fi invatat de la cei mai buni), in dezvoltarea si promovarea serviciilor pe care le ofer. Sunt de acord cu ideea de evaluare corecta a rezultatelor finale/ cunostintelor dobandite de catre participanti. Pentru o evaluare pe termen mediu/ lung, as incerca sa pastrez legatura cu participantii/ cei mai buni dintre ei, pentru a primi exemple despre cum au aplicat cunostintele dobandite, in activitatea/ viata lor (si i-as recompensa pe cei mai „activi” cu un curs gratuit).

  23. Cand am pus intrebarea nu aveam asteptari precise privind raspunsurile. Ceea ce mi-ati oferit pana acum sunt raspunsurile de care aveam nevoie, adica lucruri importante pentru voi, lucruri care conteaza.

    Multumesc din suflet si astept cu interes noi opinii

    1. 1) Ma astept ca orice curs sa dezvolte aptitudinile practice .
      2)Ma intereseaza un curs de creat bijuterii unicat si nu am gasit .
      3)As incerca sa invat meserie de la un manager cu zeci de ani de experienta , pentru a lua decizii corecte si rapide.
      Saftoiu Georgiana

  24. Calitate inainte de toate! Nu am participat niciodata la un curs al Extreme Training, dar am participat anul acesta la doua cursuri de formare profesionala si am ramas cu un gust amar. Parca a inebunit toata lumea. Formarea profesionala a devenit doar o goana dupa cartoane. Parca nu mai intelege nimeni rostul formarii profesionale (nici clienti, nici furnizori). Personal, mi-am pierdut increderea in furnizorii de formare profesionala. Daca ar fi sa suport din buzunarul propriu costul formarii profesionala, cu siguranta as alege sa nu mai particip la astfel de cursuri. In concluzie, in strategia de dezvoltare a organizatiei as pune accent pe cresterea calitatii programelor de formare. Si as mai face ceva…as introduce niste „strategii” de motivare a cursantilor pentru a creste interesul, implicarea si competitia. As pune mare accent pe sistemul de evaluare a abilitatilor si competentele dobandite. Evaluarea finala corecta acompaniata de un premiu pentru cel mai bun cursant(ex.oferirea unei oportunitati de cariera -posibilitatea unei colaborari, etc.) poate fi un stimulent atat pentru cresterea numarului de cursanti, cat si pentru cresterea calitatii programelor de formare si implicit, consolidarea pozitiei organizatiei pe piata furnizorilor de FPC.

  25. 1. In primul rand integritate. Cand vin la un training nu stiu cat e de valoroasa informatia continuta. Inca nu am participat la niciun training, insa ma gandesc serios la asta si sunt sigur ca sunt multi alti oameni ca mine. Ca businessman ai putea lua in considerare acest aspect.
    Dupa prima treapta – integritate – urmeaza celealte care sunt: profesionalism, informatie concreta si aplicabila, modul de aplicare si cat mai multa atentie oferita participantilor (copii, ati inteles? Daaaaaa! – des, insa neadevarat de cele mai multe ori).

    2. Am gasit pe piata cam tot ce mi-a venit in minte, insa parca mai merge sapat in directia dezvoltare personala, cum sa fii un bun profesionist si sa crezi ca esti (fac aluzie la cei care se dau profesionisti si isi doresc lucrul asta, insa ceva parca nu se leaga – rezultat: desi neintentionata, ipocrizie – si nu e vorba de lipsa de comunicare. E vorba de core-ul de procesare a informatiei din gandirea profesionistului, care face diferenta intre: „conving pentru ca eu cred” si „conving pentru ca sunt un bun actor”. Rezultatele pe termen lung, deci cele care ne intereseaza dupa un training, le stii si tu.

    3. Strategia business nu e punctul meu forte, insa cred ca investitia pe termen lung e cea mai buna strategie. Integritate, deci increderea clientilor, „a fi tatal de care avem nevoie” tu ca si trainer. De acord ca banii sunt parte a business-ului care fac totul sa se invarta, insa trec pe planul doi atunci cand e vorba de genul de business pe care mi-l imaginez in domeniul training.

    La multi ani!

  26. as face un pachet de servicii de training all year round pentru companii . in sensul k orice fel de nevoie in domeniul hr pe care o are o companie sa fie inclusa in un abonament care sa includa – trainng, team building, evaluare a performantelor individuale, a personalitatii fiecarui angaja, consiliere psihologik sau mentorship, etc. – in functie de tipul de companie aceste servicii se pot adapta la cerintele lor.
    si de asemeni as dezvolta mai mult partea de marketing – voucere, cros-marketing, tikete cadou , din astea.
    mult succes!
    pps: si as face pe partea de branding – un fel de boot camp – extreme training camp – ceva memorabil care se intampla o data/ an si la care foarte multa lumea doreste sa participe pentru ca vin cei mai tari traineri 😉

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

cultivarea optimismului

Cultivarea optimismului

Atunci când dai o dată cu un zar probabilitatea de a da 6 este de 16.66%, iar dacă dai de trei ori probabilitatea de a da o dată 6 este de 50%. Prin urmare, optimistul este orientat spre a arunca de trei ori cu zarul.

Read More »
Share
Tweet
Share1