10 lucruri pe care e bine sa le stii atunci cand alegi o croaziera

De curand m-am întors dintr-o croazieră în caraibe. Fiind prima croaziera, aproape ca am ales-o la întâmplare, în funcție doar de dată și de orașul din care pleca. Într-un fel cred cam am avut noroc, dar am văzut care sunt câteva lucruri importante pe care vreau sa le împărtășesc mai departe. Este bine să ții cont de ele atunci când vrei sa alegi croaziera perfectă. [sharrre]Croaziera – 10 sfaturi[/sharrre]

Top 10 lucruri de care să ții cont atunci când alegi o croaziera

[bullet_block large_icon=”15.png” width=”” alignment=”center”]

• poziționarea camerei -când alegi pachetul dacă vrei sa simți marea cat mai puțin alege o camera pe centrul vasului, iar camera în principiu să aibă măcar 20mp)
  • mărimea navei: cel puțin teoretic navele mai mari se comporta mai bine pe mare. Cea în care am mers eu avea aproape 300 de tone, 35 metri lățime, 350 lungime, 16 etaje – 3000 de pasageri.
  • anul de fabricației: alegeți o nava construita după 2000, ideal după 2010. Cea cu care am fost eu era din 2012 și arăta impecabil.
  • verifică cât timp stă în porturi, iar apoi mai scade minim o oră și jumătate, timpul de debarcare și reîmbarcare. Deci dacă stă doar 4 ore într-un port nu ai timp sa faci mai nimic. Ar trebui sa stea 6-8 ore să apuci să vizitezi.
  • cu excursiile: nu-ți bate capul la început prea mult, pe vas vei primi toate detaliile de care ai nevoie. Toate costă de la 15 e/persoană pana la 150e. Depinde ce vrei. Croaziera în care am mers eu avea peste 20 de opțiuni în fiecare port. Nu înseamna că trebuie să mergi de fiecare data când oprește. Vezi exact unde oprește și poate este mai eficient să-ți faci programul singur acolo.
  • greutatea bagajelor: nu sunt restricții așa de mari cum sunt la avion. Citeam pe un pliant al lor maxim 90 kg/persoană
  • acces internet: ai acces la internet undeva la 1 e/minut
  • acces telefon: nu ai mai deloc, exceptând în porturi. Exista telefon de urgenta pe vapor.
  • cumpărături in croaziera: dacă ai buget de cumpărături (haine, electronice) pe vapor le poți achiziționa în regim free tax plus o serie de discounturi, majoritatea navelor au un adevărat Mol în interior.
  • numărul de opriri: o oprire la 1 sau două zile într-o port este rezonabila. Nu te gândi ca te plictisești pe vapor. Există ceva de făcut pentru oricine: biblioteca, spectacole teatru, concerte, cazino, piscine, filme, magazine, etc.

[/bullet_block]

Eu am făcut o croaziera cu Celebrity Cruises – nava Celebrity Silhouette. A fost de nouă zile. Cam puțin 🙂 Am ajuns la concluzia că este unul din cele mai plăcute și mai relaxante moduri de a vizita lumea. Când faci un calcul vei observa ca în comparație cu un all inclusive obișnuit, ieși cam la același preț (aproximativ 1000/e persoană/8-9 zile, dar în plus vizitezi și locuri exotice, frumoase, putând oricând să te întorci dacă un oraș ți-a plăcut foarte mult. Eu am plecat din Florida (Fort Lauderdale) și am avut 4 opriri: Mexic, Insulele Cayman, Jamaica și Haiti. De regulă când am plecat în călătorii am apelat la ajutorul unei agenții, Genius Travel. Sunt oameni foarte ok și vă puteți baza pe ei. Mai jos găsiți și câteva linkuri către pozele postate pe Facebook.

[sharrre]Croaziera – 10 sfaturi[/sharrre]Dacă mai aveți întrebări care v-ar putea ajuta în alegerea croazierei perfecte vă răspund cu plăcere 🙂

[sharrre]Croaziera – 10 sfaturi[/sharrre]
Rate this post

3 thoughts on “10 lucruri pe care e bine sa le stii atunci cand alegi o croaziera”